Waarom een webshop openen

Waarom een webshop openen

De online verkopen zullen in 2018 flink toenemen. ABN-AMRO verwacht een stijging van de omzet van 18,5 procent. Klanten hebben verschillende redenen voor hun online voorkeur. Waaronder dat het tijd bespaart, het 24 uur per dag kan en het gemakkelijk is om prijzen te vergelijken. Daarnaast hoef je niet stad en land af te rijden om een verscheidenheid aan producten te kopen.

Het online verkopen van goederen en diensten heeft een groot aantal voordelen. Het belangrijkste is dat een veel groter publiek wordt bereikt dan met alleen een fysieke locatie. Met een webshop of e-commerce site zijn bedrijven niet beperkt tot het verkopen van hun producten en services in en rond hun eigen regio. Bezoekers over de hele wereld hebben toegang tot de site, wat het omzetpotentieel aanzienlijk vergroot.

Een ander groot voordeel is dat e-commerce bedrijven altijd open zijn. Een fysieke vestiging is meestal acht tot tien uur open, een e-commerce bedrijf draait de klok rond. Het runnen van een online bedrijf kan ook kosten verlagen. Er hoeft geen huur te worden betaald, geen stookkosten en de werknemerskosten zijn veel lager, wat een enorm concurrentievoordeel kan opleveren.

E-commercebedrijven hebben niet te maken met dezelfde eisen als fysieke bedrijven. Een fysieke winkel moet altijd goed gevuld zijn. Online winkels daarentegen kunnen de voorraad laag houden door gebruik te maken van drop-shipping-methoden, waarbij producten rechtstreeks van de fabrikant naar de consument worden verzonden.

O2Web helpt bedrijven hun business online te laten groeien.