Waarom een website

Waarom een website

U vraagt zich af of uw bedrijf wel echt een (nieuwe) website nodig heeft, u heeft het immers altijd zonder gedaan, uw huidige website is wat ouder maar kan nog best, uw klanten vinden u toch wel. Toch zijn er veel goede redenen voor een (nieuwe) website.

Ten eerste stelt een website u in staat uw klantenkring te vergroten. Met een website bereikt u een veel groter publiek. Geen enkel serieus bedrijf kan tegenwoordig nog zonder eigen website. Potentiële klanten zullen u overslaan als ze u op internet niet kunnen vinden.

Ook voor uw bestaande klanten kan een website erg waardevol zijn. Op uw website kunt u uitgebreid vertellen over uw (andere) services en producten. Daarnaast kunt u uw bezoekers foto’s en video’s laten zien.

Welke indruk laat u achter wanneer u geen of een verouderde website heeft? Niemand kan meer om de ontwikkeling van het internet heen. Als ondernemer kunt u niet achterblijven zonder ingehaald te worden door uw concurrenten.

Daarnaast bent u met een website dag en nacht bereikbaar en toegankelijk. Bezoekers krijgen op een interactieve manier de informatie die zij zoeken zonder aanwezigheid van u of uw medewerkers. De kosten zijn relatief laag als ze worden afgezet tegen traditionele kanalen als folders, radio- en televisiereclame. Met een website kunt u in minder tijd en tegen lagere kosten meer werk verrichten. Het beantwoorden van een e-mail vraagt veel minder tijd en kosten dan een schriftelijke of telefonische afhandeling. Daarnaast kunt u een e-mail beantwoorden op een tijdstip dat het ú uitkomt.

De resultaten van een website zijn meetbaar. Statistieken kunnen u precies vertellen hoeveel bezoekers er op uw website zijn geweest, welke pagina’s ze hebben bekeken en bijvoorbeeld welk percentage van uw bezoekers een offerte heeft aangevraagd.

Een website is het online visitekaartje van uw bedrijf. Het biedt een mogelijkheid voor een laagdrempelige vorm van eerste contact, die potentiële klanten in staat stelt zich een beeld over uw bedrijf te vormen. Dit kan de beslissing om zaken met u te gaan doen aanzienlijk vergroten.

Wanneer u besluit een website te laten ontwikkelen zorg er dan voor dat deze aansluit bij uw doelgroep en de uitstraling die past bij uw bedrijf. De gemiddelde levensduur van een website is 3 jaar, daarna zal het design meestal vernieuwd moeten worden aangezien technieken snel verouderd raken. Een kwalitatief slechte website wordt weer snel verlaten en is geen goede reclame voor uw bedrijf.

O2Web helpt bedrijven hun business online te laten groeien.